"Гибкие Автоматизированные Производства" |
Поделись ссылкой со своими друзьями - |
|
|
Отсканированные страницы с текстом из пособия "ГАП" в формате GIF ¬ |
|
|
Данный сайт, на котором Вы сейчас находитесь, называется "Пособие по обучению чтению на английском языке, М.Я. Баракова, Г.А. Мкртчян, Н.И. Наумова, 1990 г.".
Если Вы искали именно, это тогда вам сильно повезло. Здесь Вы найдете все необходимые тексты, находящиеся в учебнике и даже готовый перевод, который нужно просто взять и распечатать. |
Выше как Вы уже видели, находятся отсканированное изображение некоторых страниц в формате GIF взятые из Пособия по обучению чтению на английском языке название, которого "Гибкие Автоматизированные Производства".
Формат GIF это простая картинка, которую можно распечатать или просмотреть как в обычном, так и в увеличенном виде. |
Если посмотреть ниже там Вы сможете найти тот самый текст, который видели выше, но уже не в GIF, а в текстовом формате. Это сделано специально для тех, кому лень распознать текст, через какие либо программы для дальнейшего использования.
И еще одна фишка сайта заключается в том, что Вам не придется переводить тексты, это уже сделали за вас. |
Вам необходимо, что-либо найти? Воспользуйтесь поиском. Может он Вам чем-то поможет. Удачи!!! |
|
|
|
|
Распознанный текст в формате DOC с отсканированных страниц расположенных выше ¬ |
|
|
FMS Level-2 Operations include decisions typically made by the FMS line supervisor, over a period of several days or weeks. The main tasks to be performed at this level are:
- Dividing overall production targets into batches of parts;
- Within each batch, assigning system resources1 in a manner which maximizes resource utilization, i.e. balancing workloads;
- Responding to changes in upper-level production plans с material availability.
All software decision aids typically reside on the FMS computer, or if this not feasible, then on a DSS computer.
FMS Level-3 Operations deal with the real-time operation of the FMS. The functional areas involved are:
- Work-order scheduling and dispatching (which part to introduce next into the FMS, and when);
- Movement of workpieces and material handling system (which machine to send this workpiece to next, which cart to sent to pick up this workpiece, etc.);
- Data distribution;
- Tool management;
- System monitoring and diagnostics;
- Reacting to disruptions (failures if one or more system components, sudden changes in production requirements).
During normal system operation, most of these decisions are made by software in the FMS computer and/or MHS computer. However, when failure of a machine occurs, the FMS supervisor will usually take charge of the decision making. The FMS supervisor's task can be considerably simplified by employing various software decision aids which typically should reside on the FMS computer to enable rapid implementation of the changed decisions, but in some systems the architecture could involve use of separate DSS computer as described previously.
Пояснения к тексту 6.2:
1. disk storage - зд. дисковая память
2. ancillary support - дополнительные средства обеспечения работы ГАП
3. assigning system resources - определение производственных единиц
ГАП
4 decision aids - средства принятия решения
III. Разделите текст 6.2 на логические части. Выделите и
каждой части ключевые предложения. Используя их,
сформулируйте основную мысль каждой части.
IV. Озаглавьте каждый раздел текста.
V. Расскажите (по-английски или по-русски), какая информация в тексте является для вас новой (и какая вам уже известна).
VI. а) Просмотрите схему (рис. 4) и прокомментируйте ее. |
Скажите, насколько содержание текста отражает представленные на схеме данные.
б) Опишите схему (рис. 4), используя следующие вопросы:
1. What is shown in fig. 4? 2. What levels does FMS Control
System Architecture consist of? 3. What does each level include?
4. What functions docs each level perform?
Текст 6.З.
I. По заголовку скажите, о чем идет речь в тексте.
II. Прочитайте текст 6.3 и определите его основное содержание.
SOFTWARE KEEPS AGVs ON THE RIGHT TRACK
At two manufacturing plants the FMS incorporates AGV system.
At manufacturing plant A the FMS has eight wire-guided vehicles to transfer palletised parts to and from machines and to lake fixtures between an automatic storage and retrieval system and the load/unload station. Length of the circuit is 500 m.
At manufacturing plant В the FMS has 11 wire-guided vehicles which cover a 700. m circuit, first transferring palletised parts around the machine shop, then collecting swarf bins from the machining centres and taking them to a central disposal area A further two vehicles transfer machined parts to a number of assembly and finishing stations over a circuit of 800 m. Both systems service stores and buffer stations as required.
The vehicles have a speed of 1 m/s on straight sections, 0.5 m/s on bends, and 0.2 m/s creep for positioning. Both are battery-operated.
In both systems a transport process controller (TPC) based on a microprocessor is responsible for sending AGVs on assignments. The TPC is linked up to the host computer from which it receives its instructions. Constant communication between the host and the TPC means that, should any failure occur, all data is available in duplicate. If necessary, the transport system can be operated autonomously.
If, for example, a machining centre needs to have a completed pallet removed and a new one delivered, its CNC system will indicate this to the host, which will create a transport order (TO). A TO comprises the load identity; the collection address and the delivery address. It is downloaded to the TPC which holds it in a task stack subsequent to issuing it to a specific AGV.
The TPC keeps a permanent image of the status of all passive locations within the system, i.e. those stations not controlled by a |
|
|
|
|
|
|
|
Для быстрого перехода от страницы к странице пользуйтесь навигацией (ниже) ¬ |
|
|
|
|
|
|
|
|