"Гибкие Автоматизированные Производства" |
Поделись ссылкой со своими друзьями - |
|
|
Отсканированные страницы с текстом из пособия "ГАП" в формате GIF ¬ |
|
|
Данный сайт, на котором Вы сейчас находитесь, называется "Пособие по обучению чтению на английском языке, М.Я. Баракова, Г.А. Мкртчян, Н.И. Наумова, 1990 г.".
Если Вы искали именно, это тогда вам сильно повезло. Здесь Вы найдете все необходимые тексты, находящиеся в учебнике и даже готовый перевод, который нужно просто взять и распечатать. |
Выше как Вы уже видели, находятся отсканированное изображение некоторых страниц в формате GIF взятые из Пособия по обучению чтению на английском языке название, которого "Гибкие Автоматизированные Производства".
Формат GIF это простая картинка, которую можно распечатать или просмотреть как в обычном, так и в увеличенном виде. |
Если посмотреть ниже там Вы сможете найти тот самый текст, который видели выше, но уже не в GIF, а в текстовом формате. Это сделано специально для тех, кому лень распознать текст, через какие либо программы для дальнейшего использования.
И еще одна фишка сайта заключается в том, что Вам не придется переводить тексты, это уже сделали за вас. |
Вам необходимо, что-либо найти? Воспользуйтесь поиском. Может он Вам чем-то поможет. Удачи!!! |
|
|
|
|
Распознанный текст в формате DOC с отсканированных страниц расположенных выше ¬ |
|
|
mance. 7. It is necessary for the system to operate efficiently and with minimal human interference.
Текст 4.1.
VI. Прочитайте текст 4.1. Скажите, какое значение имеет доставка и замена инструмента в работе ГАП? Назовите основные способы подачи инструмента к станку.
AUTOMATING TOOLING IN FMS
The delivery and changing of cutting tools to the CNC machine tools seem to be a vital requirement in FMS. Typical CNC machine tools consist of permanently attached tool magazine, equipped with automatic tool changers, with capacities of from 30 to 120 cutting tools.
An optimum tooling system would have all required cutting tools stored in the various machine tool magazines. However tooling requirements generally exceed the machine tool magazine capacities in most practical FMS. Also, due to cutter wear and breakage, tools must inevitably be replaced.
As for tool delivery, two approaches should be mentioned manual and automated. In a manual tool delivery environment, an operator brings the cutters to the machines and manually inserts them into the machine tool magazine. For this system to operate efficiently and with minimal human interference, each machine tool magazine capacity would have to be of the order of 120.
Since the aim of FMS is to strive towards untended manufacturing, an automated tool delivery system is generally preferred. Such an automated tool delivery/changing system includes ma chine tools along with1 portable tool drums, each capable of storing up to 30 cutting tools.
A special gantry type crane transports entire tool drums between the tool room and columns located behind the machine tool. The machine's central column travels horizontally enabling the tool drums to be exchanged.
Drawbacks to this system involve 'redundancy of tool drums, the need for a large tool room to store the tool drums and the requirement of a gantry crane.
Nevertheless, a modified version of this system enables the tool drums to be transported by an automated-guided vehicle (AGV). A shuttle cart exchanges the tool drum, which is stored alongside the machine tool. Although this system is more flexible than the previous one, tool drum redundancy and a large tool storage area are still required.
A more common approach to tool transport is mounting a portable tool magazine on, a movable pallet which can then be transported by an AGV to a total delivery receiving unit located |
behind each machine tool. The receiving unit consists of a pallet cylinder capable of unloading and loading the tool magazine pallet from the AGV to the receiving unit. The receiving unit also consists of an interchange arm which exchanges tools between the portable tool magazine and the permanent machine tool magazine.
It should be noted that the major benefit of such a system is that the machine tool can operate while tools are exchanged between the two tool magazines.
Another method for transporting tools consists of using an overhead transport carrier capable of delivering five tools at the same time, all tools being protected by individual plastic cartridges during storage and transport. A robot arm located at each machine tool exchanges tools between the overhead transport carrier and the machine tool magazine. This system allows all machine tools to be automatically linked with the tool room and with each other.
And at last it is necessary to mention one more approach to automatic tool transport. Its solution is to store tools on racks behine the machining centres. A rail-guided cart, equipped with a tool transfer mechanism, travels up and down the rail system and transports tools from the storage rack to the individual machine tool magazines. Operators manually load new tools into a rotary tool station, and the rail-guided cart picks up a tool and loads it into the storage rack.
Generally speaking, tooling, essential part of an FMS, is given much attention. It is recognized that tooling can have a major effect on FMS performance. Automation of tooling seems to be a solution to a significant FMS problem and it is a requirement for unmanned FMS operation.
Пояснения к тексту 4.1:
1. along with - вместе
2. interchange arm - манипулятор
VII. Найдите в тексте 4.1 английские эквиваленты следующих русских слов и сочетаний слов:
подача и замена режущего инструмента; автоматическое устройство смены инструмента; износ и поломка инструмента; ручная доставка инструмента; инструментальный барабан; инструментальный магазин; автоматизированная система доставки инструменту специальный портальный кран; недостатки системы; основное преимущество системы; накопитель инструмента; рельсовая (перегрузочная) тележка; подвесная транспортная тележка
VIII. Дополните следующие предложения фактами из текста: |
|
|
|
|
|
|
|
Для быстрого перехода от страницы к странице пользуйтесь навигацией (ниже) ¬ |
|
|
|
|
|
|
|
|